Fight & H.I.T

- Boxing og CrossTraining -

Boxing

Det er ingen myte, at boksning er en idrætsgren, hvor du bruger din krop meget og effektivt. Du kommer ud i alle kroppens kroge, og får effektivt og hurtigt opbygget en god kondition. Det er hårdt, men du sætter selvfølgelig selv dine grænser. Træningen er yderst varieret, og du kommer aldrig til at kede dig.  Boksning i Wellcome undervises blandt andet af tidligere Verdensmester, Ashira Oure Evans. Træningen er bygget op af elementer på gulvet og slagteknik i ringen. Så kom til boksning og kom i form.

Holdet er for dig som ønsker at komme i god form med boksetræning. Både den fysiske og tekniske træning bygger på klassisk boksetræning med øvelser og træning på puder, sække, plethandsker, sjippetove mv. Intensiteten er på maksimum når teknik og intense kredsløbs øvelser sættes sammen med det for øje at øge dit boksetalent. Timen afsluttes med old school ”boxing sit ups” som styrker din mave muskulatur så den kan modstå ”punishment from the body shots”. Det er bestemt muligt at deltage på Boxing uden at skulle ”slå på” eller blive ”slået på”, men blot for den gode træning.

CrossTraining - hvad er det?

CrossTraining er en eksplosivt voksende træningsform som er populær fordi træningen udfordrer ALT – kondition, styrke, eksplosivitet, stabilitet, smidighed og udholdenhed! Formålet er at træne så varieret som muligt, ved så høj intensitet som muligt under forudsætning af at kvaliteten holdes i øvelserne for, at opnå mærkbart forbedret form og fysik hvad angår kondition og styrke. Træningen henter inspiration og øvelser fra styrkeløftning, atletik og gymnastik og har ofte konkurrence elementet med i træningen som kommer til udtryk ved at man skal lave eksempelvis x antal øvelser på tid. Træningen appellerer især til dig som kan li’ at ”gi’ den gas” når du træner. 

CrossTraining Intro

Dette hold eller forløb (som sættes på holdplanen nogle gange om året) starter du med at deltage på hvis du ikke tidligere har stiftet bekendtskab med CrossTraining.Vi anbefaler altid deltagelse på denne time for at give dig det bedst mulige indtryk af træningen, øvelserne og konceptet. Du kan sagtens deltage mere end 1 gang på Intro timen eller forløbet fortsat få en masse god træning ud af det.

CrossTraining

Dette er holdet for dig, som har været på Intro holdet nogle gange - og gerne vil arbejde videre med udviklingen af stabiliteten og sikkerheden i dine bevægelser. Vi lægger stor vægt på at vores CrossTraining atleter træner både sikkert og effektivt. CrossTraining holdene er "kernen" i vores CrossTraining tilbud, og henvender sig både til dig som er øvet eller ikke øvet i CrossTraining, da øvelserne skaleres efter din individuelle form og erfaring.

CrossTraining Gymnastics

Dette er holdet for dig, hvis du ønsker generelt at forbedre din teknik og forståelse indenfor CrossTraining. Endvidere hvis du føler at du er stagneret, eller bare ikke kommer videre i specifikke øvelser i CrossTraining. Der vil blive fokuseret på specifikke gymnastisk øvelser, som kan overføres til alle andre bevægelser indenfor CrossTraining. Holdets varighed er 60 min og vi vil arbejde med progressioner til "Push ups" på fødder, "Strict pull ups", Ring MU, Bar MU, DU, styring af håndstand, max. box jump osv. Ideen med dette hold er, at opbygge en bedre basis for mere avancerede øvelser. Lyder dette som noget for dig, glæder vi os til at se dig i det funktionelle område og arbejde videre med forbedre din generelle styrke og forståelse af bevægelser indenfor CrossTraining.

CrossTraining Strength

Denne klasse henvender sig til dig som gerne vil øge din styrke og forbedre din teknik i tungere øvelser, såsom squat, dødløft og forskellige presøvelser. Hver klasse inkluderer en opvarmning, et ”dagens fokus” samt assisteret arbejde. Klassen er designet til at passe til alle fitness niveauer, uanset om du er garvet CrossTrainer, eller om du er helt ny indenfor CrossTraining.

Move n’ Play

Bevæg kroppen som den er beregnet til. Få stærke og fleksible led og muskler, igennem menneskets naturlige bevægelsesmønstre – kravl, klatring, løb, balancering, hop, løft, træk, skub, kast osv. Hvis du ofte føler dig stiv og løst i dine bevægebaner, så er denne klasse lige noget for dig. Vi arbejder primært med vores egen kropsvægt, ringe, barre og forskellige gulvøvelser. Det hele – med et roligt fokus og koncentration på bevægelseskvalitet. Vi arbejder efter at vi alle bevæger os forskelligt, og har forskellige niveauer af bevægelighed, så vi vil have stor individuel fokus. Klassen henvender sig til alle, uanset fitness niveau, så længe du ikke er bange for at udfordre dig selv med nye og kreative øvelser, hvor bevægelse og kropskontrol er i centrum.

WELLCOME

Philip Heymanns Allé 17,1,107

2900 Hellerup

Tlf.: 39303093

Email: reception@well-come.dk

3 timer gratis parkering i kælderen.

Nyt medlem klik her

ÅBNINGSTIDER

Mandag-torsdag   Kl. 06:00 - 22:00

Mandag-torsdag   Kl. 06:00 - 21:00 - i juni & juli

Fredag                   Kl. 06:00 - 20:00

Lørdag-søndag     Kl. 08:00 - 18:00
Lørdag-søndag     Kl. 07.00 - 18.00 - i juni & juli

Helligdage*           Kl. 08:00 - 15:00

*Se her for præcise Helligdags åbningstider

SPA lukker en halv time før.

  • Sort Facebook ikon
  • Sort Instagram Icon