CYKLING
- INDENDØRS CYKELTRÆNING -

Vi anbefaler, at du altid kører med cykelsko og cykelbukser. Wellcome udlejer ikke cykelsko, så husk dine egne. Du kan anvende LOOK Delta-klamper (den sædvanlige indendørsklampe) eller Shimano-klamper (road/MTB) til vores cykler. 

Freestyle cykling – indendørs cykeltræning

Intelligent Cycling er et indendørs cykeltræningskoncept, hvor vi træner til fastlagte watttræningsprogrammer, der vises på storskærm. Træningsprogrammerne bliver undervist af en motiverende instruktør, som guider dig gennem timens program. Vi cykler målrettet watt og rpm.

Base cycling

Base cycling er en effektiv time på cyklen for både uøvede, utrænede og topatleter. Målet med Base camp er at træne kroppen med moderat intensitet. Denne form for træning er meget anvendelig, da den styrker din udholdenhed og medvirker til mere energi og overskud i hverdagen. Alle kan være med.

Advanced cycling

På dette hold kombinerer vi moderat og moderat/høj intensitetstræning. Størstedelen af træningen er ved moderat intensitet, men programmerne er sammensat sådan, at luften opleves tyndere, og dermed vil du føle, at du presser dig selv hårdere. Alle kan være med, men vær opmærksom på middel sværhedsgrad.

Summit cycling

Her veksler vi mellem moderat/høj intensitet og meget høj intensitet, hvor luften er helt tynd, og intervallerne består af en kombination af intensitets- og udholdenhedsserier. Timen er for dig, der vil udfordres - fysisk såvel som mentalt.

Freestyle cykling

På dette hold dropper vi de faste Intelligent Cycling-programmer og kører i stedet helt freestyle efter instruktørens tilrettelagte program. Her har instruktøren mulighed for at bruge sin kreativitet og sine kundskaber for at give dig en anderledes og effektiv træningsoplevelse. Timen er for alle, og bliver altid kørt som en basistime.

Visual Cycling Challenge

Her tager vi din cykeltræning til næste niveau, når du får mulighed for at "flytte" dig selv og din cykelperformance - inde såvel som ude. Holdet byder på tekniske, taktiske og virkelighedstro elementer fra cyklingen på landevejen, og undervejs vil du opleve længere blokke, ryk, skift og bjerge. Holdet er for alle, og vi kører efter instruktørens egne programmer.

InTheZone cycling

På vores InTheZone Cycling-hold har vi fokus på kadence, watt og pulsforståelse. Her vil du gennem struktureret træning i syv træningszoner opleve at blive både stærkere, mere udholdende og mere bevidst om, hvad din krop kan. Vi kører efter instruktørens egne programmer. Holdet henvender sig til alle fra letøvede og opefter.

Intelligent Cykling

For at imødekomme så mange forskellige deltagere som muligt er dette hold altid designet af instruktøren, og på hver time vil instruktøren lægge vægt på, at så mange som muligt bliver udfordret og guidet på det niveau, den enkelte deltager befinder sig på. Glæd dig til landevejsdesignede programmer med lange og udfordrende intervaller i gul og rød zone (kadence 85-90) - i nogle timer vil der blive lagt vægt på bjergkørsel og en mindre del på landevejskørsel, og i andre timer træner vi kortere intervaller med både bjerg- og landevejskørsel.

Åben cykelsal

Dette fleksible tilbud gælder for alle vores medlemmer i tidsrummet, hvor der ikke er planlagte timer eller events i salen. Du kan træne cykling lige præcis så længe, som du ønsker, og du kan vælge hvilket som helst program fra computeren, du har lyst til.

Wellcome_models13774.jpg

Er du til yoga, reformer, boxing, cykling eller Thorax-træning? I højsæsonen udbyder vi over 180 ugentlige hold, som du kan udforske er på siden.