FAQ

Er der gratis parkering?

Ja, der er 2 timers gratis parkering i kælderen for alle. I vores reception kan du validere din P-billet for at få en ekstra gratis time (3 timer i alt).

 

Hvordan tilgår man online booking? 

Man tilgår online booking via www.well-come.dk eller ved at klikke her.
Dit brugernavn er dit telefonnummer eller din mailadresse.
Din pinkode er de første 4 cifre af dit CPR-nummer.
Angiv venligst dit fulde navn, adresse, telefonnummer og mailadresse ved indmeldelse. Det er medlemmets eget ansvar at sikre, at Wellcome Fitness & Spa har de til enhver tid korrekte kontaktoplysninger.

Hvordan køber man et medlemskab? 

Køb af medlemskab sker via online booking (betaling med Dankort). Når du logger ind for første gang, skal du anvende dit mobilnummer. Herefter kan du vælge medlemskabstype og startdato. Herefter kan du afhente dit medlemskort i receptionen.


Vores Young-medlemskab for personer i alderen 13 til 23 år er ikke tilgængeligt online, men skal oprettes i vores reception. Er man under 18 år, kan medlemskab kun oprettes i følgeskab med en voksen, som skal underskrive medlemskabskontrakten.

 

Hvordan fungerer autopay-medlemskaber?

Som nyt medlem vil du modtage et girokort med posten på den adresse, du selv har oplyst ved indmeldelse, som du selv skal oprette til betaling via betalingsservice. Indtil betalingsservicetilmeldingen kører automatisk, skal du betale girokortet manuelt. Autopay-medlemskaber, som ikke tilmeldes, bliver pålagt et gebyr på 125 kr. pr. opkrævning, efter den første opkrævning er udsendt. 

Hvordan fungerer bero og udmeldelse?

I Wellcome Fitness & Spa har du mulighed for - uden gebyr - at sætte de fleste medlemskabstyper i bero i 4 x 14 dage per kalenderår. Autopay- og årsmedlemskaber kan sættes i bero, mens Fitness Basic & Club Basic-medlemskaber ikke kan.


Berosætning foregår via online booking og skal finde sted senest d. 15. i måneden for at kunne træde i kraft den efterfølgende måned. Har du et Autopay medlemskab, vil dine beroperioder blive fratrukket det månedlige kontingent for de måneder, perioderne ligger i. Har du et kontant medlemskab, vil dit medlemskabs udløbsdato blive forlænget med antal dage svarende til dine beroperioder. Når du sætter dit medlemskab i bero, skal du hverken afvise eller annullere betalinger i denne periode.

 

Læs venligst berobetingelserne grundigt, inden du bekræfter din beroperiode, og vær opmærksom på start- og slutdatoen, således at beroperioden ikke ophører, uden at du husker det. Der gives ikke penge retur, hvis du glemmer, at din beroperiode er udløbet, og dit medlemskab er startet automatisk op igen.

Beroperioder er ikke mulige i den sidste måned af et medlemskabs løbetid. Hvis dit medlemskab er i bero i måneden forud for den sidste måned af dit medlemskab, vil du få en kreditnota på din konto inden for to måneder efter, at dit medlemskab er ophørt. For at sikre at vi kan refundere et tilgodehavende til dig, følg da venligst proceduren, der er anført i online booking.

 

Hvis du har både et spa- og fitness-medlemskab, kan du ikke blot placere den ene del i bero. Det vil være det samlede medlemskab, du sætter i bero. Hvis du ikke ønsker at benytte spaen om sommeren, skal du opsige dit Club-medlemskab og tegne et nyt fitness-medlemskab herefter.

Hvordan opsiger man sit medlemskab?

Første mulige opsigelse af medlemskab er to måneder efter startdato. Autopay-medlemskaber kan kun opsiges via online booking. Opsiges et medlemskab før d. 10. i en måned, vil medlemskabet ophøre med udgangen af den pågældende måned. Opsigelser afgivet efter d. 10. i en måned vil ophøre med udgangen af den efterfølgende måned.

Har du et års-medlemskab, er der tre måneders binding. Såfremt du ønsker at opsige medlemskabet efter tre måneder, vil du forholdsmæssigt få refunderet den resterende periode af medlemskabet. For at sikre, at vi kan refundere et tilgodehavende til dig, følg da venligst proceduren som anført i online booking, hvor du skal fremsende din bankinfo til vores Manager, Amalie Fries, på amalie@well-come.dk

Hvilke regler gælder i forbindelse med fremmøde til hold?

Fremmøde til hold skal ske senest 10 minutter før holdstart, da du ellers risikerer at miste din reserverede plads på holdet. Receptionen kan ajourføre standbylisten 10 minutter før holdstart (iht. uret i vores bookingsystem), hvor pladserne går til medlemmer fra ventelisten, der er fremmødt. Man kan stadig fremmøde sig, indtil holdet starter, men man kan derved have mistet pladsen. Fremmøder man ikke, inden holdet starter, betragtes det som en udeblivelse, og man bliver pålagt et udeblivelsesgebyr på 35 kr..

 

Hvilke regler gælder i forbindelse med afmelding af en booking?

Afmelding af et booket hold skal ske senest to timer før - uanset om man er på venteliste eller ej. Det er vigtigt at tage stilling til, om man har i sinde at møde op eller ej, så andre medlemmer har en klar idé om, hvor lang ventelisten er. Det betyder, at hvis man er på venteliste, så møder man op i Wellcome, fremmøder sig og venter på, at vi 10 minutter før receptionen ajourfører ventelisten.

 

Hvilke regler gælder i forbindelse med manglende fremmøde til hold?

Manglende fremmøde til en holdbooking koster et udeblivelsesgebyr på kr. 35 kr.. Har du et Autopay-medlemskab, bliver beløbet automatisk tillagt din næste opkrævning. Har du et års-medlemskab, trækkes én dag fra medlemskabets løbetid. Wellcome refunderer ikke udeblivelser, der er givet.

 

Hvad gør man, hvis PIN ikke virker?

Én gang årligt vil din PIN-kode skulle valideres. Dette betyder, at du skal vælge "email kode" nedenunder login-ikonet i online booking. Du vil herefter modtage en mail med en ny kode. Log ind med den kode, gå ind på "min profil" og opdatér dit kodeord efter eget valg.

Kan man få lagt et træningsprogram i Wellcome?

Ja, du kan få én times gratis programlægning, som du booker via receptionen. Aflysning af programlægning skal ske senest to timer før fremmøde. Udeblivelser eller aflysninger af programlægning mindre end to timer før fremmøde koster et gebyr på 35 kr..

 

Hvad sker der, hvis man har betalingsudestående?

Hvis ikke vi modtager rettidig betaling for et medlemskab, vil du modtage en påmindelse anden bankdag i måneden, og din profil vil blive inaktiveret, indtil betalingen modtages. Falder betaling fortsat ikke, vil endnu en påmindelse blive fremsendt med et rykkergebyr på 100 kr.. Modtager vi herefter fortsat ikke betaling senest den efterfølgende måned, vil sagen blive fremsendt til Azets inkasso.

 

Hvad gør man, hvis man har glemt eller mistet sit medlemskort?

Hvis man har glemt eller mistet sit medlemskort, kan man låne et midlertidigt medlemskort for 35 kr. eller købe et nyt for 75 kr..