BODY & MIND
- PILATES MATWORK -

Pilates er inspireret af både østlige og vestlige træningsmetoder. Ligesom yoga forbinder pilates krop og sind i forståelsen af menneskets trivsel, hvilket afspejles i filosofien bag pilates, men pilates lægger mere vægt på den fysiske træning med fokus på opbygning af muskelstyrke. Træningen giver en bedre kropsholdning og balance, idet der fokuseres på centeret af kroppen.

Pilates I

Dette hold er for dig, der ikke har trænet pilates før – uanset træningserfaring - og som ønsker en intro til træningens nøglebegreber; koncentration, koordination, centrering, flydende bevægelser, afspænding, vejrtrækning, udholdenhed, kropsbalance, kropsbevidsthed og stræk. På holdet gennemgår vi basisøvelser med hovedvægt på god teknik, korrekt holdning og vejrtrækning. På Pilates I udføres øvelserne på gulvet og sjældent med brug af redskaber, og alle øvelserne bliver forklaret og udført grundigt.

Pilates II

Dette hold er for den let øvede til øvede deltager, der har gået på Pilates I i noget tid og har kendskab til både basisøvelser, god teknik og kontrolleret brug af åndedræt i træningen. Øvelserne i programoplægget bliver udført mere flydende som små serier, der øger sværhedsgrad og intensitet. På Pilates II bruger vi redskaber som elastikker, bolde, vægte og pilatesringe for at udfordre blandt andet koordination, styrke og balance. Øvelserne bliver tilpasset den enkelte deltager.

Wellcome_models13774.jpg

Er du til yoga, reformer, boxing, cykling eller Thorax-træning? I højsæsonen udbyder vi over 180 ugentlige hold, som du kan udforske er på siden.