BODY  MIND
- YOGA -

Hatha Yoga

De fleste yogastilarter, vi kender, er inspireret af Hatha Yoga. På sanskrit betyder 'ha' sol, mens 'tha' betyder måne, og således repræsenterer yogastilen livets dualiteter; yin og yang, det maskuline og det feminine, mørke og lys. Hatha Yoga forsøger at balancere disse modstående kræfter gennem en række stillinger, 'asanas', og åndedrætsøvelser. På dette hold fokuserer vi på at udføre stillingerne korrekt og efter kroppes kunnen - oftest i et roligt tempo med pauser mellem stillingerne. Alle kan deltage.

Vinyasa Yoga

Vinyasa betyder 'åndedrætssystem', og det er netop åndedrættets sammenhæng med bevægelserne, vi træner på dette hold. Holdet er mere dynamisk end andre yogaformer, da øvelserne bliver udført i et hurtigt tempo uden længere pauser. I løbet af træningen vil du opleve, at der dannes meget varme i kroppen, der hjælper til at udskille affaldsstoffer gennem sved. Holdet er for dig, der har prøvet Hatha Yoga nogle gange og vil udfordres.

Yin Yoga

Yin Yoga er en langsom, meditativ og healende yogastil, som fokuserer på at afspænde og strække vores led og sener for at øge mobilitet, fleksibilitet og blodcirkulationen (primært omkring hofter og rygsøjle). De forskellige stillinger, ’asanas’, holdes i mindst fem minutter og hjælper os til at give slip, acceptere og fokusere på øjeblikket. Yin er en god modpol til Yang-træning som for eksempel styrke, CrossTraining, løb eller andre dynamiske træningsformer. Husk at fortælle, hvis du har nogle skader, så din instruktør kan tage de nødvendige hensyn til dig i undervisningen.

Mindful Yoga

På dette hold lærer du at være til stede i nuet. Du får både bevæget kroppen, mediteret og følelsen af at være mindful på en og samme tid. Stillingerne tager udgangspunkt i Hatha Yoga, men tilgangen til yogaen adskiller sig. Ved hjælp af simple yogaøvelser bevæger du dig opmærksomt og nænsomt ind og ud af de lette stillinger ved hjælp af et kontrolleret åndedræt, mens du træner evnen til at være fuldt til stede med dine følelser, tanker og kropssansninger. Gennem træningen "tager du bolig” i din egen krop, og vedvarende træning kan virke helende, skabe ro og give stabilitet. Alle kan deltage, og der er ingen krav til forudgående viden om eller erfaring med yoga eller mindfulness.

Kundalini Yoga

Kundalini er en kraftfuld yogaform, der anvender enkle teknikker til at afbalancere kroppens funktioner. På dette hold anvender vi fysiske øvelser, åndedrætsøvelser, mantra, meditation og afspænding, der effektivt aktiverer kroppens energisystemer (meridianer og chakraer) og øger kroppens naturlige energiflow. Som resultat vil kroppens nervesystem og kirtelsystem blive afbalanceret, hvilket har en udrensende og vitaliserende effekt. Alle kan deltage.

YogaFLOW

Traditionel Kinesisk Medicin (TKM) og QiGong danner fundamentet for dette hold, hvor du arbejder med at genfinde dit energiflow. Vi træner kommunikationsevnen mellem højre og venstre hjernehalvdel, og vi træner altid med en intention for dagens praksis.

Align & Flow Yoga

På dette hold kombinerer vi kropsjusteringsprincipperne med en flydende serie af yogastillinger. Holdet har et stærkt fokus på samspillet mellem åndedræt og bevægelse, og vi arbejder med at holde stillingerne i længere tid for at justere kroppen maksimalt.

Aerial Yoga & Meditation

Aerial Yoga er en helt unik træning, hvor du svæver i det blødeste silkestof fra loftet. Du styrker og strækker kroppen på en fantastisk vægtløs måde, mens du arbejder med at styrke balanceevnen og dermed også evnen til at koncentrere dig og fokusere. På dette hold, hvor alle kan deltage, supplerer vi træningen med afslappende og afstressende meditation for at få den ultimative træningsoplevelse.

Restorativ Yoga (AFVIKLES FOR TIDEN SOM ET HOT-HOLD)

Restorativ Yoga bliver ofte refereret til som “aktiv afslapning.” På holdet arbejder vi gennem restorative yogaøvelser på at komme helt inderst ind i kroppen og slappe af. Ved hjælp af forskellige redskaber som klodser og bolsters kan vi hvile mere komfortabelt i de forskellige stillinger, hvilket gør kroppen i bedre stand til at heale og slappe af. Dette hold er til dig, der ønsker at afstresse og afspænde et overstimuleret nervesystem.

Wellcome_models13774.jpg

Er du til yoga, reformer, boxing, cykling eller Thorax-træning? I højsæsonen udbyder vi over 180 ugentlige hold, som du kan udforske er på siden.